Een rustig dagje - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu Een rustig dagje - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu

Een rustig dagje

Door: Ulbe & Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ulbe en Marleen

03 November 2010 | Zuid-Afrika, Worcester

Vandaag een iets minder warme dag in Worcester, maar altijd beter dan het weer in Nederland. Omdat vanmorgen ook een staffmeeting op de base was zijn we later begonnen en zijn Chris en Tineke verder gegaan met de lessen en oefeningen over communicatie. Voor iedereen was het leerzaam en de oefeningen maakte bij iedereen duidelijk wat in de teaching geleerd werd. Het is leuk om te zien, maar ook bemoedigend, dat iedereen toegewijd is en zich helemaal inzet om het beste voor zichzelf eruit te halen.

Vanmiddag zijn Tineke en Maj naar een super grote mall, Canal Walk, in Kaapstad geweest. Chris en Ulbe bleven thuis met de kids. Onderweg naar Kaapstad heeft Maj in het wild levende bavianen gezien. Met een groepje zaten ze aan de kant van de weg. De enige apen die Ulbe heeft gezien waren de kinderen die lekker buiten en in het huis speelden. Maj en Tineke hebben lekker geshopt en gegeten en waren pas om 22.15 uur thuis. Ulbe en Chris zijn met de kids in de andere auto gestapt en gereden naar de Big M in het centrum van Worcester. Die kom je letterlijk over de hele wereld tegen. Na het eten naar huis, nog even spelen en alle kinderen naar bed. Konden Chris en Ulbe ongestoord naar een Bond-film kijken.

Vandaag was het dus een rustig dagje. Kon je van het weer niet zeggen. Het waaide ook vandaag weer stevig en boven de bergen pakten donkere wolken zich samen, maar geregend heeft het niet. De verwachting is dat het morgen en mindere dag wordt om daarna weer beter te worden.

Zometeen moeten Marleen en Ulbe nog een beetje voorbereiden voor morgen. Dan gaan we verder met Conflicthantering. Altijd weer een interessante studie met oefeningen die, hopelijk, iedereen nieuwe handvatten biedt om goed om te kunnen gaan met conflicten.

Marleen is zwaar verkouden. De hele dag hoesten, proesten, niezen en snotteren. Daar komt ze ook wel weer over heen, maar hopelijk wel snel.

• 03 November 2010 - 20:56

Wilma Schutte:

Het is maar wat je een rustig dagje noemt. Leuk om Nonny, Roelof, Kim en Sean weer te zien. Please say hi from us. Marleen, Niet ziek worden hoor, dat is niet een goede timing. Ik hoop dat je snel weer opknapt. liefs Henk en Wilma

• 03 November 2010 - 21:26

Susan:

Dat is weer 'ns wat anders dan onze mooie A/H in Stadshagen.
    Beterschap marleen!

• 03 November 2010 - 21:41

Julia:

jaja, jullie hebben de workshop al bijna achter de rug, wij beginnen morgen met jawel de kennismaking.
    enne marleen, geniet ook met een snotterende neus hahaha

• 04 November 2010 - 10:46

Fedde:

Wij zijn ook begonnen. 't Is even zweten in de conferentiekamer. Vanmiddag naar het SBS-lokaal.

• 04 November 2010 - 11:14

Coen Van Dalen:

Heel leuk jullie reisverslag we houden het bij. We zijn gezond jeloers als we kijken naar de mooie fotis van wat jullie daar zien. Veel zegen daar. Begrijp ik dat jullie daar ook nieuw studie materiaal behandelen wat nog niet in nederland is?

zegen en groet,
    Coen en Teuni van Dalen