Zullen we eens communiceren? - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu Zullen we eens communiceren? - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu

Zullen we eens communiceren?

Door: ulbemarleen

Blijf op de hoogte en volg Ulbe en Marleen

02 November 2010 | Zuid-Afrika, Worcester

Wat begint de school vroeg hier! Vanmorgen om 07.15uur ben ik met Tineke en de meiden meegegaan naar de primary school waar Naomi en Tamar op school zitten. Om 07.30uur begint de les.
Tineke geeft daar een keer in de week bijbelles in de groep van Naomi. Geweldig om dit mee te mogen maken. Wat kunnen deze kids zingen en dansen zeg! Het bewegen zit ze duidelijk in het bloed, en ik heb nog nooit een klas kinderen zo vol overgave horen zingen, super! De les ging over het vullen van elkaars ‘bucket’ (emmer) met positieve dingen als complimenten, helpen, aardig zijn enz. Voor kinderen hier die vaak gewend zijn zich te schamen voor het anders zijn, alleen bij goed presteren geprezen te worden, gewend zijn te klikken over elkaar, is dat heel belangrijk en je zag ze genieten van het krijgen van complimenten maar ook van het uitdelen daarvan. Positieve communicatie, we bloeien er allemaal van op.

Om 09.00uur waren we weer thuis en konden direct doorgaan met het tweede deel van de workshop. Het grootste deel van de ochtend ging het over het onderwerp communicatie. Altijd weer een bijzonder interessant onderwerp en heel essentieel in relaties en zeker in een huwelijk. “Hij moet toch inmiddels wel eens begrijpen wat ik bedoel?” Zo werkt het dus niet, nooit, hoe geweldig je relatie ook is. Jammer maar helaas, communicatie is nodig, broodnodig..... Wil je meer weten? Doe ook een keer de workshop, echt een aanrader ;-)

‘s Middags na de gezamenlijke lunch zijn Ul en ik samen naar de botanische tuin van Worcester geweest en daar heerlijk gewandeld. Vooral erg veel vetplanten, in ieder geval allemaal planten, struiken en bomen die je bij ons hooguit in een plantenwinkel kan vinden. Zelfs een paar loslopende schildpadden, erg grappig en bijzonder.

Tegen zes uur weer terug in de Lyonstreet stond Chris al met het schort voor in de spaghetti te roeren. Zo gezellig met z’n 8-en om het kleine keukentafeltje, knus!

We genieten echt volop hier, onwijs leuk om bij Chris en Tineke te zijn en letterlijk en figuurlijk een kijkje in hun keuken te nemen. Geweldig om Afrika te zien en beleven. De foto’s zijn prachtig maar geven slechts een kleine impressie. In het echt is het veel en veel indrukwekkender en mooier. En last but not least het weer.......
God did a great job creating Africa :-)

• 03 November 2010 - 20:48

Wilma Schutte:

Als ik naar jullie foto's kijk, waan ik me bijna weer terug. Mag ik de foto van de Tarentalen downloaden oid, want die zijn wij vergeten op de foto te zetten.