Zondag in Worcester (spreek uit ‘Woester’) - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu Zondag in Worcester (spreek uit ‘Woester’) - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu

Zondag in Worcester (spreek uit ‘Woester’)

Door: ulbemarleen

Blijf op de hoogte en volg Ulbe en Marleen

31 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Worcester

Voor het eerst wakker worden in Zuid-Afrika is een bijzondere ervaring. Ik dacht eerst dat er brand was of een andere bijna-ramp, maar het bleek achteraf “gewoon” een man te zijn die ‘s morgens al schreeuwend kranten probeert te slijten.

Om 09.15 start de kerkdienst, in het Afrikaans natuurlijk met zo hier en daar een Engelse zin. Ze zingen het meest in het Engels en een enkel lied in het Afrikaans, nummers die we kennen. Heerlijk feest van herkenning.

Na de dienst de lang verwachte braai, Chris heeft met grote blokken hout een goed vuur gestookt waar de kids eerst marshmellows aan een stok in mogen smelten. Daarna gaat er een meter lange worst op en daarna een mega steak met een doorsnee van 30 a 40 cm :-)

Heerlijk is het buitenleven hier. Ze noemen het nog lente maar voor ons Nederlanders is de temperatuur als die van een gedroomde zomer, heerlijk! Het is echt lekker om de hele dag in korte broek met polo te kunnen lopen. Tot laat in de avond zelfs.

Tineke en ik zijn naar de mall geweest om wat dingen te kopen die nodig zijn voor de Verrijk je Huwelijk Workshop. De Engelse handleiding is geprint en gaan we als ik klaar ben met typen doornemen en voorbereiden.
Morgen gaan we starten met deel 1 van de workshop. We verdelen het over de ochtenden deze week en alle stafleden van de basis zijn uitgenodigd te komen. Op z’n Afrikaans zien we wel wie er verschijnt. Je moet hier wel flexibel zijn en in zijn / open staan voor veranderingen en verrassingen, anders heb je hier echt een probleem.

Vanmiddag zijn we naar de basis geweest en hebben Roelof en Kim ontmoet, zij zijn de leiders van de afdeling Family Ministries hier. Nu dus nog even voorbereiden voor morgen onder het genot van een door Chris heerlijk gezette kop koffie, daarna weer heerlijk slapen in het wendy-huisje.

Ben heel benieuwd hoe het morgen zal gaan, de workshop in het Engels…………..

• 31 Oktober 2010 - 19:54

Janouk:

Spannendd..!
    Ik ben ook heerlijk wakker geworden, alleen helaas door een wekker, en niet door een schreeuwende meneer. Heb ik toch liever die man ;-)

• 31 Oktober 2010 - 21:04

TOM:

Oh heerlijk he ..... wat een zegen. Nou geniet er maar heerlijk van, we blijven jullie volgen

• 01 November 2010 - 06:55

Susan:

Als je in Woester bent kun je er wel op rekenen dat iemand woest loopt te schreeuwen.
    Geef mij maar een wekker....

• 01 November 2010 - 07:47

Mamma:

Met hoeveel personen eet je van zo'n lap vlees? Op de foto lijkt het op een sudderlap, niet geschikt voor de braai, maar ik neem aan dat jullie er van hebben gesmikkeld. Wat zullen jullie trouwens lekker bruin terugkomen, geweldig zulke zomerse temperaturen in deze tijd van het jaar. Geniet samen dus maar fijn van de vrije tijd die je ook zult hebben. Veel zegen bij het werk waarvoor jullie daar zijn. Liefs van mij (en papa)

• 01 November 2010 - 11:29

Dick Welfing:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Wat zou ik graag doen wat jullie nu doen: VjH geven in warm Afrika..! En dan die worst en die steak... (mjam!) Hier ook alles goed hoor: Martine en ik hebben sinds eergisteren een huis in Kampen (90% zeker), Martine heeft drie sollicitaties lopen, met onze kids gaat het geweldig en mijn studie is erg verrijkend. We blijven graag jullie verslagen lezen! Lieve groet uit Kampen.