FMS in Worcester, SA - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu FMS in Worcester, SA - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ulbe en Marleen Tolner - WaarBenJij.nu

FMS in Worcester, SA

Door: Ulbe & Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ulbe en Marleen

03 Januari 2012 | Nederland, Zwolle

Nog 1 week en dan zijn de koffers weer gepakt. Zijn we weer op weg naar Schiphol en komt het moment van afscheid nemen van Janouk en schoonouders.
En dan gaan we op weg naar Worcester in ZuidAfrika,

Daar, op de basis van YwaM, gaan we een Family Ministry School volgen. 3 Maanden lang zijn we student en gaan we alles leren wat te maken heeft met Huwelijk, Gezin en Opvoeding. Met het daarbij behorende huiswerk als lezen en verslagen schrijven. Zelf zullen we in maart ook een week Verrijk je Huwelijk geven.

Het volgen van deze school zien we als een mogelijkheid die God ons geeft. Het is blijkbaar nu de tijd om dit te gaan doen. Het betekent ook zekerheden loslaten: 4 maanden onbetaald verlof, Janouk en andere familie en vrienden achterlaten.

Niet echt weten wat ons te wachten zal staan. Hoe zal het bed slapen? Kunnen we ergens rustig ons huiswerk maken? Gedeelde badkamer en wc?
Maar ook vragen over de school zelf. Hoe zal het zijn met de andere cursisten? Wie zijn ze? Waar komen ze vandaan? De hele dag Engels praten, lezen, luisteren, horen en schrijven. Kortom, veel nieuwe uitdagingen.

Maar we hebben er wel heel veel zin in!
We zouden het daarom leuk vinden als jullie met ons mee op reis gaan. Jullie kunnen onze ervaringen en onze belevenissen volgen. We hopen dat jullie dat ook willen doen. En als je ons zo volgt, schrijf af en toe ook een reactie. Dat is voor ons weer een bemoediging om er mee door te gaan.

De komende dagen ben ik nog bezig met het schoonmaken van het huis en Marleen met werken. Daarna koffers pakken. Met veel zomerkleren. Want, mocht je het niet weten, Zuid Afrika ligt op het zuiderlijk halfrond, daar waar het nu hartje zomer is. Wat zullen we Nederlandse winter missen.
Dus niet!

Tot de volgende up-date. Vanuit een zomers Worcester, Zuid Afrika.

Liefs, Ulbe & Marleen.

• 03 Januari 2012 - 20:49

Christa En Mark:

Yes we zijn de eerste die een berichtje mogen schrijven. Weer een bijzonder waarbenjijnu pagina die de komende tijd te volgen is. Hoe ouder hoe gekker lijkt het wel met al die mooie bijzondere reizen van jullie. Lieve studenten heel veel succes, nu jullie weer terug in de banken gaan, en heeeeel veel huiswerk moeten maken dan hoort daar natuurlijk een lekkere studenten maaltijd bij.

Bij deze:
    We nemen: een blik Witte bonen in tomatensaus, paprika en uitje klein snijden, salami in reepjes, augurken in kleine stukjes, alles lekker door elkaar hutselen, een ei erbij (voor de binding), ovenschaal bekleden met bladerdeeg, prutje erin doen, oven aanzetten op 200C en dan half uurtje wachten.... Heerlijk en erg gemakkelijk

Succes en laat ons weten of het gesmaakt heeft..
    Dikke kus en een hele gezegende tijd. Het nieuwe jaar zo beginnen is de beste start die je kan hebben..

• 03 Januari 2012 - 21:00

Emo En Ata:

Ulbe en Marleen,

Nou, het is bijna zover. Fijn dat we jullie kunnen volgen, zodat je ook het gevoel kan hebben dat jullie eigenlijk ook dichtbij zijn.
    We zijn samen met jullie benieuwd wat het allemaal gaat worden en hebben het volste vertrouwen in
    dat dit avontuur van jullie opnieuw levendsveranderend zal zijn.
    Wij wensen jullie veel succes, zegen met de voorberedingen nog en tot volgende week bij jullie thuis.

Tot gauw.

• 04 Januari 2012 - 04:06

Florien:

pap en mam, wat leuk dat jullie weer een blog bijhouden, ik zal er elke keer een naar uitkijken!! qua afstand en tijd zitten jullie nog steeds op, ongeveer, dezelfde lijn. en met dat engels praten, luisteren en alles doen komt het met jullie denk ik allemaal wel goed - gewoon lekker genieten van alles. ben wel super jaloers dat jullie straks de zomer invliegen!! man het is echt super koud hier!!
    nou veel plezier met alles voorbereiden en ik spreek jullie snel <3

• 04 Januari 2012 - 04:06

Florien:

nou veel plezier met alles voorbereiden en ik spreek jullie snel <3

• 04 Januari 2012 - 04:14

Flo:

oeps, hij verstuurde hem 2x....

• 04 Januari 2012 - 06:59

Susan:

Hoi Tolnertjes,

We gaan jullie volgen hoor!

• 04 Januari 2012 - 12:13

Marluce:

Marleen!!! We kunnen onze facebookrelatie toch wel aanhouden hè?? Want stel je eens voor dat we die niet meer hebben... :-(

Heel veel zegen bij dit avontuur!

• 04 Januari 2012 - 16:06

Adri Den Boer:

Nou, dat is ook toevallig ik dacht aan jullie en vroeg me af hoe lang jullie school zou duren. Ik lees 3 maanden. Begin april dus weer terug. Maar niet zoals jullie gaan, mag ik hopen. Het wordt vast veel leren, nieuwe dingen van God ontvangen en veel genieten!!!!
    Succes met pakken etc.
    We blijven jullie graag volgen, goeie reis en groetjes ook van Marijke

• 04 Januari 2012 - 16:57

Leo En Petra:

Hoi broeder en zuster!

Veel wijsheid daar in dat verre zuiden, en dat de Here jullie handel en wandel rijkelijk mogen zegenen.
    Met hartelijke groeten,
    Leo en Petra

• 04 Januari 2012 - 20:13

Henk En Wilma:

Lieve Ulbe en Marleen,

Tuulijk gaan wij jullie volgen. Met de GPS. Nee, niet een zendertje of zo. Maar met God's Glory Project Support. Zeg maar als fanatieke supporters van jullie avontuur met God, met YWAM Worcester en met SA. God zegen en wijsheid toegewenst als je in de boeken duikt, in de klas zit en de wei in gaat. Geniet van de momenten dat je gedragen wordt door de Vaderhand van God.

• 04 Januari 2012 - 21:20

Jenneke Kombrink:

Leuk om jullie te volgen. Wij wensen jullie een gezegende reis toe!!!

• 05 Januari 2012 - 17:03

Ad Hitzerd:

Hoi Ulbe en Marleen,
    heel veel zegen daar in Zuid Afrika.
    groetjes uit puttershoek van Ad en Monniek and 3kids

• 05 Januari 2012 - 22:19

Helmien:

Wat??!! Dit is gaaf zeg!! Onwijs veel dikke zegen van Papa! Dit wordt een mooi avontuur!! :D Dikke BLESS!!!

• 08 Januari 2012 - 18:27

Jan En Karin:

He, dierbaren. We zullen jullie zeker volgen. Bofkonten, met je zomer in Zuid Afrika. Sterkte met koffers pakken en laatste voorbereidingen. Via twitter en deze site houden we contact.

hartelijke groeten Jan en Karin.

• 09 Januari 2012 - 15:30

Hilma:

Nog 1 dag Marleen dan is het zo ver!
    Goede reis en een fijne tijd samen toegewenst.

Gr. Hilma

• 09 Januari 2012 - 17:05

Hanne:

hoi Ulbe en marleen
    Ik wens jullie een goede reis naar Zuid- afrika
    veel plezier ik zal jullie blijven volgen hoor.
    ik hoop dat jullie het fijn hebben
    groetjes hanne
    ps doe de kusjes en groetjes aan de baasjes

• 10 Januari 2012 - 18:24

Hanne:

hoi Ulbe en marleen
    ik weet niet of jullie nu in het vliegtuig zitten of thuis of in de auto
    maar ik ben benieuwd naar de volgende blog al jullie nog niet weg zijn goede reis
    hanne

• 10 Januari 2012 - 19:33

Nienke :

Ha lieve mensen,
    waarschijnlijk vliegen jullie nu nog.
    Geniet ervan, een goede reis, leuk om jullie te volgen!

Gr. Nienke

• 11 Januari 2012 - 14:06

Emily:

Yay South Africa!! And yay for GoogleChrome translating pages for me. c:
    So excited to see what God is going to do with you two in SA and how this school will shape you even more as awesome parents with an awesome family! So many in SA and just from you doing this school will be so (even more!) blessed by you!
    Hugs from Taiwan!

Verslag uit: Nederland, Zwolle

FMS in Worcester

En dan gaan we op weg naar Worcester in ZuidAfrika,

Maar we hebben er wel heel veel zin in!

Dus niet!

Tot de volgende up-date. Vanuit een zomers Worcester, Zuid Afrika.

Liefs, Ulbe & Marleen.